Thursday, December 22, 2011

Wanita


**~**
Wanita yang kukasihi adalah hasil ciptaan Tuhannya, yang mengalir cinta, takut & harap..yang menguasai perjalanan hidup nya setiap masa, hingga DIA memanggilnya..

Wanita yang aku rindui adalah wanita yang diwajahnya terpancar sinar Nur Ilahi, lidahnya basah dengan dzikrullah. Di sudut hati kecilnya senantiasa membesar Allah..

Wanita yang aku cintai, yang menutup auratnya dari pandangan mata ajnabi, kehormatan dirinya menjadi mahal nilainya. Biarpun namanya tidak terkenal dibumi, tetapi dilangit ia disanjung tinggi..

Wanita yang aku sayangi, bersyukur dengan apa yang ada, yang bersabar dengan apa yang tiada, cinta kepada hidup yang sederhana yang tidak bermata dunia..

Wanita yang aku sukai adalah sejuk di mata memandangnya, terlihat keluhuran akhlaq nya menjadi sumber ketenangan jiwa..bila hati bergelora..

Wanita yang aku idam kan, yang mengingatkan hatiku kepada Ar-Rahman, bila ruh ku melupai janji pada Ilahi..

Wanita yang aku sanjungi, menjadi cahaya pada dirinya sendiri, menjadi pelita kepada bekal putera-puteriku untuk meneruskan perjuangan di kemudian hari..

Semua harapan ku ini kupercayakan pada dirimu..
Dengan cintaku, kita akan menyempurnakannya...


**~** Salam Ukhuwwah **~**

No comments:

Post a Comment